(Pót)kocsik utóélete
Az új gépjárművek beszerzési áruk ellenére is sok szempontból kifizetődőek, a szervizelési költségek fajlagosan jelentősen alacsonyabbak, más szempontból pedig sofőrbaráttá teszik a munkát.
Büszkék vagyunk arra, hogy flottánk átlagéletkorát alacsonyan tudtuk tartani az elmúlt években. 2024 elejére vontatóink átlagéletkora 2 év, a pótkocsiké 2,5 év.
„A minőségi szolgáltatásunk egyik fontos kritériuma a határidők betartása – ez sokkal olajozottabban működik fiatal járművekkel, mint régiekkel. A magyarázat egyszerű, hiszen utóbbiak szervizigénye nagyobb. Az is előnyös számunkra, hogy a rendszeres gépjármű beszerzések által a legújabb technológiákhoz is gyorsabban hozzájutunk: a biztonságtechnikai elemek az új gépjárműveknél jóval fejlettebbek most, mint akár 5 éve.” – foglalja össze a cégünk flottájával kapcsolatos előnyöket ügyvezető igazgatónk, Bujtás-Kiss Emese.
A rendszeres gépjárműpark frissítés, bővítés nemcsak a minőség biztosítása, illetve a fenti üzemeltetői előnyök miatt fontos, hanem a gépjárművezetők számára is mérvadó.
„A sofőrök is szívesebben ülnek új(abb) járműbe, motiváltabbak tőle, annál is inkább, mivel a vontatóink felszereltsége is gazdagabb lett az elmúlt beszerzések során. A legutóbb vásárolt új MAN vonatókban számos hasznos kiegészítő került. A professzionális navigációs rendszer, további vezetéstámogató rendszerek, LED-technikás fényszórók, valamint hasznos kiegészítők konfigurálásáról is döntöttünk: a 230 voltos beépített csatlakozóaljzat mellett már egy 22 colos televízió is megtalálható bennük –” tette hozzá Bujtás-Kiss Emese.
Vontatóinkat 3-4 évesen, közel 660-700 ezer futott kilométer után cseréljük, bár volt egy „rekorderünk” a közelmúltban, amely négy év alatt 818 ezer kilométert tett meg Európa útjain.
Kovács Gábor, gépjárműpark-vezető kollégánk felelős a „kiöregedett” autóink eladásáért.
„Nem számoltam, de biztos vagyok benne, hogy több száz gépjárművet értékesítettem már amióta a cégnél dolgozom. Kihívásnak tartom, hogy lehetőség szerint a legtöbbet hozzam ki minden tranzakcióból” – foglalja össze enesei telephelyünkön dolgozó kollégánk.
Eladott vontatóinknak és a pótkocsiknak is megvan az „iránya”: előbbiek általában keletre kerülnek, az MAN vontatók rendszerint Romániába. Ugyanakkor adtunk már el gépjárművet Üzbegisztánba, Kazahsztánba is. A déli országokból is vannak visszatérő vásárlóink – ahogyan Erdélyből is –, Szerbiába rendszeresen értékesítünk, de a balkáni területnél maradva: Koszovóba éppen néhány héttel ezelőtt vittek el egy gépjárművet.
A virtuális piacteret német használt autós oldalak biztosítják, de a lengyel vásárlók például a Facebook felületeit részesítik előnyben. Gábornál az adás-vétel egy állandó készenlétet igényel, hiszen viberen, whatsappon vagy bármilyen felületen megtalálják az érdeklődők, legyen szó a hét bármely napjáról és napszakáról.
A több mint száz eladott, egykor a J.S. Logistics Kft. kötelékébe tartozott pótkocsiból néhány végezte már összetörve. Esetenként nem kis riadalmat keltve sofőr kollégáink között, amikor néha egy-egy híradóban feltűnt a pórul járt kék darumadaras pót. Ez azonban ritkán fordult elő. Annál inkább láthatjuk egészen más, a mi szállítmányozási profilunktól eltérő szerepkörben gépjárműparkunk egykori darabjait.
„Van egy cég, amelyet jó néhány éve követek. Négy autót vettek már tőlünk, amivel Romániából, Moldovából nagy, túlméretes borászati tartályokat szállítanak Oroszországba.” – teszi hozzá gépjárműpark-vezetőnk, amikor arról érdeklődtünk nála, hogy hol végzik korábbi gépjárműveink.
Bon voyage! – azaz jó utat és balesetmentes közlekedést kívánunk minden egykori darumadaras gépjárművünk új tulajdonosainak.